Budući da se ne možemo okupljati u našim crkvama i moliti zajedno, možemo u svojim obiteljima moliti zajedno, posebno sutra na Četvrtu korizmenu nedjelju. Hrvatski institut za pastoral koji djeluje pri Hrvatskoj biskupskoj konferenciji pripremio je molitvu za nedjelju koju možemo moliti u svojim obiteljima.
Ja u našoj crkvi svaki dan sam slavim svetu misu i obavljam put križa i provedem trenutke u klanjanju pred Presvetim Oltarskim sakramentom, te uključim sve vas i sve one koji su na bilo koji način povezani s našim Hrvatskim franjevačkim središtem Kraljice Mira, te naravno uključim i cijelu Crkvu i svijet, jer svaka sveta misa uključuje molitve za sve žive i mrtve.
Potičem vas da nađete vremena u nedjelju i zajednički obavite ovu molitvu.
Potičem vas, također, da sada dok ste više kod kuće, pođete na Web stranicu FORMED, Tha Catholic Faith on demand, upišite Formed.org i broj naše crkve Kraljice Mira je XRDBVJ. Na ovoj stranici možete naći mnoštvo korisnih materijala za ove svete dane kada ne ćemo moći okupljati se u našim crkvama.
Neka vas sve Gospodin blagoslovi i čuva,
Neka vas svojim licem obasja,
Milostiv neka vam bude!
Uz pozdrav,
fra Marko.
U OBITELJI
U ZAPRIJEČENOSTI SUDJELOVANJA NA SLAVLJU EUHARISTIJE
Četvrta korizmena nedjelja
22. ožujka 2020.
Opasnost od zaraze koja nam prijeti u javnome okupljanju nagnala je pastire Crk-
ve da, u brizi za dobro vjernika, donesu odluku o obustavi zajedničkoga slavljenja sve-
tih misa. Te novonastale okolnosti potiču nas da na drukčiji način živimo crkveno za-
jedništvo i slavimo Dan Gospodnji. Obitelj, kao zajednica krštenika, prepoznaje se kao
»Crkva u malom«, »kućna Crkva«. Stoga i ove kušnje mogu biti milosna prigoda da
iznova otkrijemo ljepotu i snagu molitvenoga zajedništva u obitelji. Obitelji ujedinjenje
u zajedničkoj molitvi tvore snažan vez Crkve i jedinstven oblik slavljenja Gospodina.
Ovdje donosimo predložak obiteljskoga slavlja Dana Gospodnjega za Četvrtu ko-
rizmenu nedjelju, 22. ožujka 2020. Svetopisamski i molitveni tekstovi, zajedno s trenut-
cima šutnje i razmatranja, predviđeni su za obiteljsko slavlje u trajanju od 45 minuta.
Predlažemo da netko od roditelja bude predvoditelj (P.) molitve, a svi ostali u-
kućani (S.) sudjeluju odgovarajući, kako bi se u uzajamnosti molitve i riječi postiglo
zajedništvo ispovijedanja vjere.
UVOD
P. U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.
S. Amen.
P. Bog Otac, izvor života i darivatelj istinskoga mira,
daje nam da u zajedništvu obitelji,
po snazi Duha Svetoga,
u Kristu koji je postao našim bratom,
možemo biti u ljubavi združeni sa svima koji trpe
i koji su pogođeni kušnjama bolesti.
S. Blagoslovljen Bog u vijeke.
P. Danas nismo mogli poći na nedjeljnu misu. Ostali smo kod kuće. Oprav-
danje za neodlazak na misu ne nalazimo u sebi, u vlastitoj nevoljkosti i
neraspoloživosti koja nas katkada pogađa, nego u nedaćama i kušnjama
koje nam prijete. Te okolnosti daju nam spoznati kolika praznina u živ-
ljenju vjere nastaje kada nam je uskraćena mogućnost zajedničkoga is-
povijedanja vjere. Vjera, koliko god se duboko ticala naše osobnosti, uvi-
2
jek traži zajedništvo, traži da bude zajedno ispovjeđena, slavljena. Slav-
lja nema bez drugih, bez bližnjih, bez dijeljenja onoga što je zajednički
dar. Zato danas, u ovim kušnjama zajedništva vjere, nastojimo otkriti lje-
potu obiteljskoga molitvenoga zajedništva koje nam je svima nadomak,
ali nam lako izmiče iz životnih briga. U ovome trenutku okupljeni smo
ne samo kao obitelj. Ovdje smo Crkva. Zato ćemo u ovome susretu naše
obitelji moliti onako kako danas diljem svijeta moli Crkva, osluškujući
Božju riječ koja se naviješta u današnjoj nedjeljnoj misi.
Saberimo se u tišini kako bismo osjetili ljepotu zajedništva Crkve te za-
jedno molili za našu obitelj, za one koji su osamljeni ili su pogođeni bo-
lešću, kao i za cijelu Crkvu, koje smo dionici i po ovome molitvenom za-
jedništvu.
Ostane se nekoliko trenutaka u tišini.
P. Gospodine, koji si nam objavio Očevu dobrotu i milosrđe, smiluj se.
S. Gospodine, smiluj se.
P. Kriste, koji si svojim uskrsnućem pobijedio smrt i nadvladao svako zlo,
smiluj se.
S. Kriste, smiluj se.
P. Gospodine, koji nam rasvjetljuješ put života, smiluj se.
S. Gospodine, smiluj se.
P. Pomolimo se.
Bože, izvore dobrote i vrelo spasenja,
u svome Sinu Isusu Kristu
ti si svemu svijetu objavio sjaj svoje slave
i darovao svjetlo koje rasvjetljuje svaku tamu.
Smjerno te molimo: ne dopusti da nas obuzme moć straha;
milošću svoga Duha obnovi nam pouzdanje u tebe
te uzmognemo vjerno hoditi u svjetlu vječnosti
kojim rasvjetljuješ naš životni put.
Po Gospodinu našemu Isusu Kristu Sinu tvome
koji s tobom živi i kraljuje u jedinstvu Duha Svetoga Bog,
po sve vijeke vjekova.
S. Amen.
3
ČITANJE BOŽJE RIJEČI
Ovdje su donesena biblijska čitanja predviđena za Četvrtu korizmenu nedjelju. Pred-
laže se da se navještaj tih odlomaka rasporedi među članovima obitelji, prema prili-
kama i mogućnostima. Moguće je pročitati samo tekst evanđelja ili uzeti samo dva
čitanja. Neka se ne izostavi čitanje evanđelja.
Prvo čitanje 1Sam 16, 1b.6-7.10-13a
David pomazan za kralja nad Izraelom.
Čitanje Prve knjige o Samuelu
U one dane: Reče Gospodin Samuelu: »Napuni uljem svoj rog i pođi na put!
Ja te šaljem Betlehemcu Jišaju jer sam između njegovih sinova izabrao sebi
kralja.« Kad su došli i kad je Samuel vidio Eliaba, reče u sebi: »Jamačno, evo
pred Gospodinom stoji njegov pomazanik!« Ali Gospodin reče Samuelu:
»Ne gledaj na njegovu vanjštinu ni na njegov visoki stas jer sam ga odbacio.
Bog ne gleda kao što gleda čovjek: čovjek gleda na oči, a Gospodin gleda što
je u srcu.« Tako Jišaj dovede sedam svojih sinova pred Samuela, ali Samuel
reče Jišaju: »Gospodin nije izabrao nijednoga od ovih.« Potom zapita Jišaja:
»Jesu li to svi tvoji sinovi?« A on odgovori: »Ostao je još najmlađi, on je na
paši, za stadom.« Tada Samuel reče Jišaju: »Pošalji po njega jer nećemo sje-
dati za stol dok on ne dođe.« Jišaj posla po njega: bijaše on rumen, lijepih
očiju i krasna stasa. I Gospodin reče Samuelu: »Ustani, pomaži ga: taj je!«
Samuel uze rog s uljem i pomaza ga usred njegove braće; i duh Gospodnji
obuze Davida od onoga dana.
Riječ Gospodnja.
Otpjevni psalam Ps 23 , 1- 6
Može se pjevati na neku od znanih melodija. Psalam se može čuti na poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=1fQklnSwf64&list=PLOoxZ0U_sgD2rQ3p_QG
Kzb2t9XbVZfiSY&index=4
Pripjev: Gospodin je pastir moj: ni u čem ja ne oskudijevam.
Gospodin je pastir moj:
ni u čem ja ne oskudijevam;
na poljanama zelenim
on mi daje odmora.
Na vrutke me tihane vodi
i krijepi dušu moju.
4
Stazama pravim on me upravlja
radi imena svojega.
Pa da mi je i dolinom smrti proći,
zla se ne bojim jer si ti sa mnom.
Tvoj štap i palica tvoja utjeha su meni.
Trpezu preda mnom prostireš
na oči dušmanima mojim.
Uljem mi glavu mažeš,
čaša se moja prelijeva.
Dobrota i milost pratiti će mene
sve dane života moga.
U Gospodnjem ću domu prebivati
kroz dane mnoge.
Drugo čitanje Ef 5, 8-14
Ustani od mrtvih i zasvijetlit će ti Krist.
Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Efežanima
Braćo: Nekoć bijaste tama, a sada ste svjetlost u Gospodinu: kao djeca svjet-
losti hodite – plod je svjetlosti svaka dobrota, pravednost i istina – i odlučite
se za ono što je milo Gospodinu. A nemajte udjela u jalovim djelima tame,
nego ih dapače raskrinkavajte, jer što potajno čine, sramota je i govoriti. A
sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost
je. Zato veli: »Probudi se, ti što spavaš, ustani od mrtvih i zasvijetlit će ti
Krist.«
Riječ Gospodnja.
Evanđelje Iv 9, 1-41
Ode, umije se pa se vrati gledajući.
Iz Evanđelja po Ivanu.
Isus prolazeći ugleda čovjeka slijepa od rođenja. Zapitaše ga njegovi učeni-
ci: »Učitelju, tko li sagriješi, on ili njegovi roditelji te se slijep rodio?« Odgo-
vori Isus: »Niti sagriješi on niti njegovi roditelji, nego je to zato da se na
njemu očituju djela Božja. Dok je dan, treba da radimo djela onoga koji me
posla. Dolazi noć, kad nitko ne može raditi. Dok sam na svijetu, svjetlost
sam svijeta.«
5
To rekavši, pljune na zemlju i od pljuvačke načini kal pa mu kalom prema-
za oči. I reče mu: »Idi, operi se u kupalištu Siloamu!« - što znači »Poslanik.«
Onaj ode, umije se pa se vrati gledajući.
Susjedi i oni koji su ga prije viđali kao prosjaka govorili su: »Nije li to onaj
koji je sjedio i prosio?« Jedni su govorili: »On je.« Drugi opet: »Nije, nego
mu je sličan.« On je sam tvrdio: »Da, ja sam!« Nato ga upitaše: »Kako su ti
se otvorile oči?« On odgovori: »Čovjek koji se zove Isus načini kal, premaza
mi oči i reče mi: 'Idi u Siloam i operi se.' Odoh dakle, oprah se i progledah.«
Rekoše mu: »Gdje je on?« Odgovori: »Ne znam.«
Tada odvedoše toga bivšeg slijepca farizejima. A toga dana kad Isus načini
kal i otvori njegove oči, bijaše subota. Farizeji ga počeše iznova ispitivati
kako je progledao. On im reče: »Stavio mi kal na oči i ja se oprah - i evo vi-
dim.« Nato neki između farizeja rekoše: »Nije taj čovjek od Boga: ne pazi na
subotu.» Drugi su pak govorili: »A kako bi jedan grešnik mogao činiti takva
znamenja?« I nastade među njima podvojenost. Zatim ponovno upitaju sli-
jepca: »A što ti kažeš o njemu? Otvorio ti je oči!« On odgovori: »Prorok je!«
Židovi ipak ne vjerovahu da on bijaše slijep i da je progledao dok ne dozva-
še roditelje toga koji je progledao i upitaše ih: »Je li ovo vaš sin za kojega
tvrdite da se slijep rodio? Kako sada vidi?« Njegovi roditelji odvrate:
»Znamo da je ovo naš sin i da se slijep rodio. A kako sada vidi, to mi ne
znamo; i tko mu je otvorio oči, ne znamo. Njega pitajte! Punoljetan je: neka
sam o sebi govori!« Rekoše tako njegovi roditelji jer su se bojali Židova. Ži-
dovi se doista već bijahu dogovorili da se iz sinagoge ima izopćiti svaki koji
njega prizna Kristom. Zbog toga rekoše njegovi roditelji: »Punoljetan je,
njega pitajte!«
Pozvaše stoga po drugi put čovjeka koji bijaše slijep i rekoše mu: »Podaj
slavu Bogu! Mi znamo da je taj čovjek grešnik!« Nato im on odgovori: »Je li
grešnik, ja ne znam. Jedno znam: slijep sam bio, a sada vidim.« Rekoše mu
opet: »Što ti učini? Kako ti otvori oči?« Odgovori im: »Već vam rekoh i ne
poslušaste me. Što opet hoćete čuti? Da ne kanite i vi postati njegovim uče-
nicima?«
Nato ga oni izgrdiše i rekoše: »Ti si njegov učenik, a mi smo učenici Mojsi-
jevi. Mi znamo da je Mojsiju govorio Bog, a za ovoga ne znamo ni odakle
je.« Odgovori im čovjek: »Pa to i jest čudnovato da vi ne znate odakle je, a
meni je otvorio oči. Znamo da Bog grešnike ne uslišava; nego je li tko bogo-
bojazan i vrši li njegovu volju, toga uslišava. Odvijeka se nije čulo da bi tko
6
otvorio oči slijepcu od rođenja. Kad ovaj ne bi bio od Boga, ne bi mogao či-
niti ništa«. Odgovore mu: »Sav si se u grijesima rodio, i ti nas da učiš?« i iz-
baciše ga.
Dočuo Isus da su onoga izbacili pa ga nađe i reče mu: »Ti vjeruješ u Sina
Čovječjega?« On odgovori: »A tko je taj, Gospodine, da vjerujem u njega?«
Reče mu Isus: »Vidio si ga! To je onaj koji govori s tobom!« A on reče: »Vje-
rujem, Gospodine!« I baci se ničice preda nj. Tada Isus reče: »Radi suda
dođoh na ovaj svijet: da progledaju koji ne vide, a koji vide, da oslijepe!«
Čuli to neki od farizeja koji su bili s njime pa ga upitaju: »Zar smo i mi slije-
pi?« Isus im odgovori: »Da ste slijepi, ne biste imali grijeha. No vi govorite:
‘Vidimo’ pa grijeh vaš ostaje.«
Riječ Gospodnja.
MEDITACIJA NAD BOŽJOM RIJEČJU
Slijedi meditacija na temelju biblijskih čitanja. Predvoditelj slavlja ili drugi roditelj mo-
gu čitati sljedeći tekst.
Vjera i dar svjetla
Jedan od najstarijih naziva kojima se u kršćanskoj predaji naziva otajstvo
krštenja jest pojam photisma, prosvjetljenje, a krštenici photismoi, prosvjetljeni. Bib-
lijska čitanja u nedjelje korizmenoga vremena od najstarijih su vremena pomno
odabirana s mišlju na katekumene za njihov hod prema vazmenome bdjenju u
kojemu su po otajstvu krštenja bili »prosvijetljeni«. Stoga, razmišljajući danas
nad evanđeoskim odlomkom koji govori o darivanju vida čovjeku koji je od
rođenja bio slijep ne možemo ne razmišljati o daru vjere koja nam se povjerava
u sakramentu krštenja. Vjera je svjetlo. Ona prosvjetljuje, daje vidjeti, gledati
novim pogledom.
Na to nas nuka i otpjevni psalam koji je od kršćanske davnine bio pjesma
novokrštenika. »Tihani vrutak«, izvor, o kojem govori Psalmist jest krsno vrelo
u kojem smo oprani i rođeni na novi život, život u Bogu. Bog je svjetlo, štap i
utjeha na putu života, u svim kušnjama – pa »sve i da nam je proći dolinom
smrti«.
1. Vjera je svjetlo života, svjetlo darovano u krštenju. Evanđelist Ivan stoga
ističe da Isus ozdravlja »slijepca od rođenja«, tj. čovjeka koji još nije spoznao
Boga. Čovjek je »slijep« unatoč svemu svojem napretku i rastu u znanju i mud-
rosti, »slijep« je sve dotle dok ga Bog ne prosvijetli.
7
U kontekstu takvoga govora uočavamo da Isus onoga slijepca ne ozdravlja
samo od tjelesne sljepoće, nego i da mu daruje i duhovni vid kojim spoznaje Bo-
ga. Tjelesno ozdravljenje bilo je put izlječenja od duhovnoga sljepila. Tjelesno
ga je ozdravljenje osposobilo da svjetlom vjere u onome koji ga je ozdravio spo-
zna Boga.
Spoznaja Boga međutim nije trenutan događaj jer oči se vjere otvaraju postu-
pno. Zato onaj ozdravljenik najprije tvrdi da mu je to učinio čovjek koji se zove
Isus. Potom će spoznati i naviještati da je on prorok, potom da je onaj koji je bez
grijeha, i na kraju, da je od Boga Poslani te posvjedočuje: »Kad ovaj ne bi bio od
Boga, ne bi mogao učiniti ništa.« Taj hod do spoznaje Isusa kao Boga put je vje-
re.
Potrebno je izručiti se, s povjerenjem, Božjoj ozdraviteljskoj snazi, milosti
prosvjetljenja, da bismo stekli jasnoću gledanja Božjim pogledom.
2. Ime kupališta ili ribnjaka u kojem se slijepac trebao oprati zove se Silo-
am, što znači »Poslanik«. Isus odabire baš to mjesto, vodu s tim imenom, da bi
prisutnima podario novo spoznanje: On sâm jest Poslani. Onaj tko se u Njemu
opere, tko se dade oprati u Kristu-Poslanome-Mesiji, biva ozdravljen od slje-
poće i prosvijetljen.
I na koncu, nakon pranja, u drugome susretu s Isusom, ozdravljeni će ga
spoznati kao Mesiju. Pasti će pred njega i ispovjediti »Vjerujem Gospodine.«
Ozdravljenje od tjelesne sljepoće vodilo je k ovome spoznanju koje se stječe je-
dino pogledom vjere.
3. Kao zajednički osvrt na današnji evanđeoski odlomak i prvo čitanje,
mogli bismo uzeti Kristove riječi: Slabe i prezrene svijeta izabra Bog. U prvome
čitanju Samuel za Božjeg izabranika pomazuje Davida, najmlađeg Jišajeva sina s
kojim nitko nije niti računao: bio je kod svojih stada. Samuel traži i pomazuje
baš njega jer čuje glas: »Ne gledaj na njegovu vanjštinu niti na stas. Jer čovjek
gleda na oči, a Bog gleda ono što je u srcu.« Zbog toga biva izabran onaj koji je
u ljudskim očima najzadnji.
Jednako tako i u evanđelju: Isus ne daruje svjetlo spoznaje onima koji su se
smatrali narodnim prvacima, mudracima i znalcima religije, »dalekovidnima«
za budućnost naroda. Ozdravlja i vid vjere daruje onomu na koga se nitko nije
osvrtao, onomu u čijoj je ispruženoj ruci pred vratima Hrama prepoznao žeđ za
unutarnjim ozdravljenjem i prosvjetljenjem.
8
4. U čovjeku slijepcu od rođenja lako nam je prepoznati sebe. Potrebni smo
Svjetla, onoga svjetla koje gori u čovjekovu srcu, svjetla do kojega sami ne mo-
žemo doći. Ne možemo ga stvoriti, unatoč svemu blještavilu kojim smo katkada
okupani. I sve svjetlo koje nas katkada okružuje ne može rasvijetliti tamu koja
obuzima srce. Za ljepotu življenja slijep je svatko tko gleda samo tjelesnim oči-
ma. Oči vjere, oči srca, vide dalje, onkraj vidljivoga. Vide dublje, ispod površine
pojavnoga.
Isus zato slijepcima naziva sve ono mnoštvo koje se zanimalo samo za tje-
lesno čudo, za ozdravljenje tijela. Pravo vidi samo onaj koji gleda očima vjere.
Oprani smo u vodi krštenja i time, reći će apostol Pavao, uronjeni u Krista
Isusa koji se naziva Poslanik. Krštenjem smo uronjeni u Krista, u »Siloam« koji
odnosi grijeh i tamu koja nas obavija. Kod našega krštenja na uskrsnoj je svijeći
– znaku Krista uskrsloga – zapaljeno svjetlo i predano nama kao znak da smo
prosvijetljeni i pozvani da navijek živimo kao »djeca svjetla«.
5. Dar vjere, dar rasvjetljenja božanskim svjetlom, daje vidjeti onkraj vid-
ljivoga. Ali daje gledati i kroz vidljivo, kroz kušnje i tegobe života. U ovim da-
nima osjećamo strah pred bolešću koju ne vidimo, ali znademo da je tu, nado-
mak. Možda u neposrednoj blizini. Zbog pritajenosti i nevidljivosti strah postaje
još dublji. Strah nas je od drugih koji nas mogu zaraziti. Strah nas jer i sami, i ne
znajući, možemo zaraziti druge. Pa i bližnje.
Ne umijemo vidjeti što će biti i do kada će prijetnja bolesti ulijevati strah.
No, rasvijetljeni svjetlom vjere možemo vidjeti Božju blizinu, Boga koji nas ne
ostavlja. Možemo vidjeti bližnje kojima je potrebna naša suosjećajnost da se ne
osjete samima i napuštenima. Možemo vidjeti one koji su bolešću zahvaćeni, i
one koji s požrtvovnošću i nesebičnošću služe oko svih bolesnih i nemoćnih.
Možemo vidjeti mnoštvo onih koji se trude da i dalje možemo živjeti, bez osku-
dice i bez straha.
6. Za mnoštvo iz evanđelja slijepac je bio grješnik. Mnogi su u njegovoj
sljepoći, koju je nosio od rođenja, vidjeli kaznu za grijehe. Zanimalo ih je samo
je li sagriješio on ili njegovi roditelji. Isus im odgovara: »Niti sagriješi on niti
njegovi roditelji, nego je to zato da se na njemu očituju djela Božja.«
U ovim kušnjama koje nas pogađaju možda smo skloni pitati se gdje je ra-
zlog ili tko je krivac nedaće koja pogađa nevine i koja prijeti i nama. Isus nam
odgovara da i kušnje mogu biti prigoda u kojoj ćemo prepoznati očitovanje
Božjih djela.
9
Osim ozdravljenja i pobjede bolesti puno je načina očitovanja Božjih djela:
možemo iznova spoznati što nam je uistinu vrijedno; možemo spoznati što nam
je potrebno, a što suvišno; što nam nedostaje povrh svega što imamo; oko čega
se vrijedi truditi, a čega se odreći; što možemo i što smo spremni učiniti za dob-
ro svojih bližnjih; koliko smo daleko onima koje svakodnevno susrećemo...
U svim ovim kušnjama, najedanput vidimo puno toga što u redovitosti ne
zamjećujemo. Kako je malo potrebno da se počne sve drukčije gledati i drukčije
vrjednovati. Tko gleda očima vjere i očima srca, vidi više i jasnije od onoga koji
gleda samo tjelesnim očima.
Zato na trenutak zatvorimo oči tijela i dopustimo svjetlu vjere, koja je u
nas milosno pohranjena, da rasvijetli naš pogled, kako bismo zamijetili Božju
blizinu, blizinu koja tješi i krijepi; kako bismo vidjeli druge, bližnje, te im mogli
biti bližnji – i sada kada se moramo od njih tjelesno odmaknuti.
Može se ostati nekoliko trenutaka u tišini i razmatranju. Članovi obitelji mogu i sami iz-
nijeti svoj doživljaj Boga kao Svjetla života.
ISPOVIJEST VJERE
P. U zajedništvu Crkve,
velike obitelji onih koji su rasvijetljeni svjetlom vjere,
ispovjedimo svoju vjeru.
Svi zajedno mole Apostolsko vjerovanje:
Vjerujem u Boga, Oca svemogućega,
Stvoritelja neba i zemlje.
I u Isusa Krista, Sina njegova jedinoga, Gospodina našega,
koji je začet po Duhu Svetom,
rođen od Marije Djevice,
mučen pod Poncijem Pilatom, raspet, umro i pokopan;
sašao nad pakao, treći dan uskrsnuo od mrtvih;
uzašao na nebesa,
sjedi o desnu Boga Oca svemogućega;
odonud će doći suditi žive i mrtve.
Vjerujem u Duha Svetoga,
svetu Crkvu katoličku,
općinstvo svetih, oproštenje grijeha,
uskrsnuće tijela i život vječni. Amen.
10
MOLITVENI ZAZIVI
P. Nebeskomu Ocu, koji nam je poslao svoga Sina da nam bude svjetlo
života, uputimo svoje prošnje zajedno moleći:
Usliši nas, Oče.
Molitvene zazive mogu moliti članovi obitelji naizmjenice. Prikladno je ovdje uključiti
djecu.
1. Za Crkvu u svijetu:
da se u svome poslanju sve više suobličuje Kristu Isusu
te po vjernosti tvojoj riječi donosi svjetlo spasenja svim narodima,
molimo te.
2. Za pastire Crkve:
čuvaj ih u svojoj istini i pomozi da u svim protivljenjima svijeta
pokažu snagu proročke riječi i pastirske brige za dobro svih ljudi,
molimo te.
3. Za sve nositelje vlasti i odgovornosti u našoj Domovini:
rasvijetli ih svojom mudrošću da umiju prepoznati potrebe ljudi
i obdari ih spremnošću služenja zajedničkomu dobru,
molimo te.
4. Za našu obitelj, u kojoj osjećamo zajedništvo cijele Crkve:
rasvijetli tamu našega srca i otvori nam oči vjere
da umijemo prepoznati ljepotu tvoje blizine
te jedni drugima budemo znak tvoje prisutnosti i ljubavi,
molimo te.
5. Za braću i sestre koji su pogođeni bolešću,
za sve koji žive u strahu i za sve osamljene:
okrijepi ih pouzdanjem u tvoju dobrotu,
a kršćane potakni da im djelima ljubavi
posvjedoče snagu gledanja onkraj vidljivoga, molimo te.
6. Za one koji u vjeri usnuše:
primi ih u zagrljaj svoje vječnosti,
gdje će te zauvijek gledati licem u lice, molimo te.
Ovdje se mogu dodati i posebne molitvene nakane obitelji: za odsutne članove, za boles-
ne, za susjede...
11
P. Ove zajedničke prošnje zaključimo molitvom
koju nas je naučio Krist Gospodin.
S. Oče naš, koji jesi na nebesima,
sveti se ime tvoje,
dođi kraljevstvo tvoje,
budi volja tvoja
kako na nebu tako i na zemlji.
Kruh naš svagdanji daj nam danas.
I otpusti nam duge naše
kako i mi otpuštamo dužnicima našim.
I ne uvedi nas u napast,
nego izbavi nas od zla.
P. Primi, nebeski Oče, smjerne molitve ove tvoje obitelji.
Izbavi nas od svakoga zla, daj nam sigurnost i mir
i obdari nas svjetlom vjere,
kako bismo prepoznali tvoju dobrotu i ljepotu tvoga spasenja
koje si nam podario u svome Sinu Isusu Kristu,
koji živi i kraljuje u vijeke vjekova.
S. Amen.
Može se dodati i sljedeća molitva (najstarija molitva Crkve Bl. Djevici Mariji).
MOLITVA BLAŽENOJ DJEVICI MARIJI
Pod obranu se tvoju utječemo, sveta Bogorodice.
Ne odbij nam molbe u potrebama našim,
nego nas od svih pogibli uvijek oslobodi,
Djevice slavna i blagoslovljena,
Gospođo naša, Posrednice naša, Zagovornice naša!
Sa svojim nas Sinom pomiri,
svojemu nas Sinu preporuči,
svojemu nas Sinu izruči.
Amen.
Ili:
12
MOLITVA PAPE FRANJE BLAŽENOJ DJEVICI MARIJI:
Ovdje se punim pouzdanjem
povjeravamo našoj nebeskoj Majci.
Papa Franjo pozvao nas je da svakoga dana
ujutro i navečer molimo sljedeći molitveni zaziv
Blaženoj Djevici Mariji:
»Ti, po kojoj je došlo spasenje roda ljudskoga,
znaš što nam je potrebno.
Vjerujemo da ćeš nam
– kao što si učinila u Kani Galilejskoj –
vratiti radost, nakon ovih trenutaka kušnje.«
Po Kristu Gospodinu našemu.
Amen.
ZAVRŠETAK MOLITVENOGA SLAVLJA
P. Bog Otac, bogat dobrotom i milosrđem,
bio nam milostiv
i obdario nas svojim mirom.
S. Amen.
P. Krist, Božji sin,
koji nam je u križu objavio pobjedu nad tamom smrti i grijeha,
rasvijetlio nas svjetlom pouzdane i postojane vjere.
S. Amen.
P. Bog Duh Sveti, ispunio nas svojom utjehom
i ljubavlju koja radosno služi.
S. Amen.
Potom svi zajedno mogu zapjevati neku prikladnu pjesmu.
Psalam se može čuti na poveznici: Bog mi je svjetlost i spasenje, A. Igrec.
Priredio:
Hrvatski institut za liturgijski pastoral pri Hrvatskoj biskupskoj konferenciji
www.hilp.hr
Zagreb, ožujak 2020.